هر استارتاپ برای معرفی ایده یا محصول خود در جلسات سرمایهگذاری نیاز به محتوایی مختصر و مفید دارد که تمام نکات کلیدی را در کمترین زمان در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.
ایجاد محتوای جذاب و مفید که ازآنها به عنوان پیچدک (Pitch Deck) نام میبریم برای استارتاپهایی که تمایل به جذب سرمایه دارند امری حیاتی است و بایستی قبل از جلسه با سرمایهگذار فایل پیچدک خود را به گونهای آماده کنند که از لحاظ محتوایی و ساختار گرافیکی و زمانبندی دارای استاندارد و انعطافپذیری بالا باشد.هرکدام از این مسائل برای خود دارای شرایط خاص و زمانبندی ویژه هستند.باید اضافه کنیم که مجموعه این مشخصات در کنار ایده خوب و تیم قوی میتواند سرمایهگذار را نسبت به سرمایهگذاری در پروژه مذکور متقاعد کند.در این مقاله به چگونگی ارائه یک پیچدک جذاب و قوانین مرتبط با آن میپردازیم که میتواند برای استارتاپها و همچنین سرمایهگذاران فعال در این حوزه بسیار مفید باشد.
پاسخ دهید